tiistai 7. elokuuta 2012

Paluu Suomeen!

Tulin siis Turkista eilen aamulla ja matkustamiseen meni n. 12 tuntia. Jouduttiin odottaa bussia Helsingistä Turkuun n. parituntia. Vaiks kello oliki puol kolme , ei väsyttäny yhtää. Mut koko bussimatkan me kaikki nukuttii.

Voisin nyt kertoo vähän mitä oikeen tehtiin siellä. Lähettiin siis 29.7 sinne. Oltiin perillä puol kahelttoist yöllä. Oltais haluttu mennä heti uimaa hotellin uima-altaal, mut se oli menny kiinni 19.00 :( Seuraavana aamuna serkut tuli herättää meijät jo kaheksalt, yleensä nukun toosi pitkää mut heräsin kuiteski :) Mentii heti uimaa altaasee ja se vesi oli liian lämmintä :D tai olis ollu kivempaa jos olis ollu ees vähä viilempää. Eka päivä meni vaan hotellilla.

Kolmantena päivänä mentiin rannalle uimaan ja sellasen banaanin kyytii. Yritettii kaikil voimin pysyy sen kyydis, mut yhdes vaihees se kaatus ja me kaikki pudottii vetee :D. Illalla mentiin bussilla vähän kauemmas sinne Siden keskustaan shoppailee. Siel oli aika kallista ja löysin vaan converset ja hupparin. Yhtäkkii joku turkkilaine mies tuli sanoo et sen kaverilla on liike ihan siin lähellä ja sit mun serkku jutteli sille puhelimella , ja se puhus ihan hyvin suomee. Mentii sit sen liikkeesee ja sielt mä oikeestaa ostin sen hupparin. Löydettiin kaikki jotain kivaa sieltä ja oltiin yhteensä siin kaupas varmaa pari tuntii. Ne toi meil juotavii ja sellast. Kello oliki jo ykstoist illal joten mentii syömää. Tää myyjä palas sit sinne ravintolaa mis oltii ja vei meijät hotellille kahentoist aikoihi :) Bussit ei olis enää ees kulkenu ja oltais jouduttu menee taksil. Noo ilmane kyyti ainaki saatii. Meit oli kaheksa joten meit oli 5 paikkasessa autossa yhteensä 9. Ahdasta :D

Neljäs päivä meni vaan hotellin uima-altaalla. Taidettiin syödäkki hotellilla, koska ei jaksettu lähtee mihinkää.

Viidentenä päivänä mentiin veneretkelle. Oltiin menty nukkuu vast kolmelt ja herätys oli jo kaheksalt , joten paljon ei ehitty nukkuu. Venees sai ilmatteeks nii paljo juotavaa ku halus :D ja sit siel oli ruoka , joka oli toosi hyvää. Pysähdyttii kolme kertaa ja jokasel kerral pääs meree uimaa. Vesi oli tosi kirkast ja hienoo. Yritettii sukeltaa hakee pohjast simpukoi , mut mul sattus iha liikaa korvat. Osalla meist oli tosi pahaolo koska se vene heilus nii paljo. Meil oli liian kuuma jossain vaihees joten mentii sisäl nukkumaa :) Illalla meil oli hotellilla viel Turkkilainen ilta. Nam , ruoka oli tosi hyvää ja sitä oli paljon. Siel oli esiintyjinä jotkut ihme tanssijat, jotka tuli hakee ihmisii sinne keskel tanssimaa. Mun siskoo Jennii tultii hakee mut se ei menny ja sit mua tultii hakee ja mä menin. Oli kyl iha kivaa tanssii jotai Turkkilaisten tanssii. Sen jälkee tuli viel napatanssija, joka haki myös ihmisii. Mut onneks ei mua. Mun 26-vuotias serkku meni sinne tanssii ja mun kummisetä.

Kuudentena päivänä mentii markkinoille. Siel oli kaikkii tuttui merkkei myytävänä. Jotkut oli kallei ja jotkut halpoi. Ostin sielt aika paljon kaikkee. Kuvaan mun ostokset myöhemmin, jos jaksais vaa purata ton matkalaukun :D Meinasin pyörtyy siel markkinoil , koska oli niin kuuma. Vaiks olinki bikinit pääl ni meinasin oikeesti kuolla.

Viimiset päivät meni hotellin uima-altaalla. Ja ku sunnuntai piti lähtee kotii, ni jotenki halus kotii mut jotenki olis voinu jäädä sinne viel kauaks aikaa. Oli niiin kivaa.
Tutustuttii myös Noorankaa kahteen Tanskalais poikaan. Ne oli ihan kivoi, mut teki meil kaikkee tyhmää xd. Kerran ne pyys meit yhtee paikkaa ja kaato saippuavettä meijän pääl. Ja saman ne teki miestenvessan suihkus :D sit meil oli kauhee saippua sota siel käynnis.. Siivooja valitti ni lähettii pois.

Me vaihdettii ekan yön jälkee huonetta serkkujen huonetta lähemmäs , sitte meil meni ilmastointi rikki ja kerran sähköt poikki. Kaks kertaa meil kävi siel korjaaja :D näin meillä.. aina kaikki hajoo.
Ja nii veneretkel vene ei lähteny käyntii varmaa puol tuntii.. :D

Ruskettusin vähän , mut en voinu ottaa aurinkoo siel koska oli 42 astet varjossa. Meinasin aina kuolla ni oli pakko hypätä uima-altaasee. Ja nyt oon palannu tänne suomen kylmää ilmaa ;(

Kuvat on otettu ekalta yöltä mun kännykällä joten laatu ei ole paras. Laitan lisää kuvia kun serkku lähettää ne :) Paljon kuvii ei oikee otettu , koska ei vaan jaksanu. :(